hea teada / praktiline info

INDIVIDUAALTERAAPIA

  • seanss kestab 1 tund
  • tasu 50 eurot
  • Väike-Ameerika 19 (IV korrus), ruum 400
  • sisenemiseks vali fonolukul “400”

PAARITERAAPIA

  • seanss kestab 1,5-2 tundi
  • tasu vastavalt 75-100 eurot
  • Väike-Ameerika 19 (IV korrus), ruum 400
  • nb! lähisuhtevägivalla korral välistatud

GRUPITERAAPIA

  • nädalalõpugrupp (R-P), tasu 125 eurot
  • teraapiagrupp läbi kolme kuu (3 ndl.lõppu), tasu 375 eurot / võimalik tasuda 3 osas
  • nädal väljasõiduga Altmõisa (K-P) 650 eurot

Telli uudiskiri!

KÜSIMUSED – VASTUSED

Millal tulla individuaalteraapiasse?

Siis kui oled selle peale mõelnud. Järelikult on midagi, mis sind närib või häirib ja ausalt, sa ei pea käima aastaid “liivaterad” kingades hõõrumas. Raputa need välja…

Kindlasti tule siis, kui sinu elust on kadunud rõõm ja rahulolu, varem meeldinud asjad ei köida sind enam, istud meelsasti pimedas toas ja vaatad ainiti küünlaleeki. Kui keegi helistab, siis sa ei vasta ja tagasi helistada ka ei viitsi. Ohkad sageli ja sügavalt, on tunne justkui mingi raskus oleks õlgadel. Tööl käid, vajaliku teed ära, aga kõik tundub nii mõttetu.

Teisipidi võib su meel olla ka väga ärev, tööd ja kohustusi on nii palju, et sa ei saa õhtul uinuda ega suuda järgmisel hommikul ärgata. Urised kõigile “jätke mind rahule”, sööd liiga palju või unustad üldse süüa. Kui juba pinge pärast minestad, siis küll vutt-vutt teraapiasse!!!

Ja mõistagi siis, kui sul on mure, hirm, paanika, eksistentsiaalsed küsimused, tunned end üksi ja oledki üksi. Kui parasjagu on käsil raske eluetapp ja vajad toetust ning mõistmist. Kui sa ei saa oma eluga edasi liikuda, sest oled takerdunud mõnda inimesse või sündmusse jne.

Ära karda, terapeut ei ole hambaarst! Ja isegi hambaarstid on tänapäeval nii hästi varustatud, et neidki ei pea enam pelgama.

Kui sageli teraapias käia?

Kõik sõltub sinu tuleku põhjustest ja eesmärkidest. Kohtumiste sageduse üle peame üheskoos nõu esimesel korral. Kui oled kriisis, siis on parim käia kord nädalas, kui mitte, siis kohtume paar korda kuus. Mida paremini hakkad ennast tundma, seda harvemaks jäävad meie kohtumised.

Kuni… ühel hetkel tunned ise või ütlen mina seda sulle, et nüüd näib olevat paras aeg teraapias otsad kokku tõmmata. Osad kliendid rõõmustavad seda kuuldes, teised muutuvad aga murelikuks, et kas tohib ikka tagasi tulla, kui midagi peaks viltu minema. Võib ikka ja see pole häbiasi! Tagasilöögid on elu osa, kahtluseussid poevad hinge, vajame kinnitust, et oleme õigel teel või rahustust jne. See on sisemise tugevuse märk, kui oskad need kohad elus ära tunda ja enda eest parimal moel hoolitseda.

Miks on ajast kinnipidamine nii oluline?

Teraapiaseanss algab ja lõppeb täpselt kokkulepitud ajal. Juhul kui sa ei saa mingil põhjusel tulla, siis anna sellest esimesel võimalusel teada, siis saab seda aega kasutada keegi teine. Ajast kinnipidamisel on nii praktiline kui ka terapeutiline pool.

Praktiline mõistagi see, et aeg pole kummist ja seda ei saa suuremaks venitada. See on respekt nii enda, minu kui ka teiste klientide suhtes tulla kohale kokkulepitud ajaks ja lõpetada nii, et ka järgnevad kliendid saavad kasutada neile ettenähtud aega.

Terapeutiline mõõde puudutab otseselt piiride teemat: ehk, kuidas on sul elus kokkulepetest kinnipidamisega? Kas oled see, kes tuleb alati pigem varem või see, kes jääb hiljaks? See, kes peab ajast kinni või see, kes armastab minna üle aja? See, kes kasutab aega või see, kes hoiab parima lõpuks ja siis on aeg äkki otsas. Kui aeg on teema, siis kindlasti tegeleme sellega.

Ajast rääkides ei saa üle ega ümber selle eksistentsiaalsest olemusest. Meie kõigi eluaeg on piiratud ning on oluline, millega seda täita ja  kuidas seda kasutada.

Miks lähisuhtevägivalla korral on paariteraapia välistatud?

Põhjusi on mitmeid. Paariteraapia edukuse määrab see, kuivõrd partnerid julgevad ja tahavad vastastikku näidata oma haavatavat poolt. See eeldab vaprust ja usaldust ega pruugi olla lihtne isegi juhul, kui paarisuhtes pole veel olnud tõsiseid kriise. Lähisuhtevägivalla korral on usaldus saanud tõsise hoobi ja ohver korduvalt kogenud, et liigse aususega ei tasu riskida. Ohver teab, et “kõike, mida ta ütleb, võidakse kasutada tema vastu” ja kasutataksegi. Paariteraapia saab toimuda siis, kui partnerid on võrdselt vabad eneseväljenduses ega pea kartma terapeudi juurest lahkudes sinist silma, rahakraanide kinnikeeramist või vaikusega karistamist (nimekiri on märksa pikem).

Vägivallatseja pole enamasti motiveeritud paarisuhte nimel pingutama, sest ta ei leia, et tema midagi valesti teeb – kogu süü lasub ikka teisel poolel. Kui ta paariteraapiasse jõuabki, siis üksnes juhul, kui tajub, et see teenib tema huve. Näiteks lubab ta seda sulle viimases hädas, kui ähvardad ta maha jätta. See ei pruugi veel tegusid tähendada (ja hea ongi!). Ta võib nõusse jääda selleks, et takistada sind lahkumast ja hoida endaga seotuna. Või tahab ta kohtule tõestada, kui hooliv partner ja vanem ta tegelikult on, ning näidata, kui “hull” ja “ebamõistlik” oled sina.

Juhul, kui oled jõudnud vägivaldse partneriga paariteraapiasse ja terapeut ei näe mustrit läbi, on sul pärast seda tõenäoliselt halb tunne. Vägivallatseja on osav manipuleerija ja suudab endast jätta suurepärase mulje, mis on täielikus kontrastis tema tegeliku olemusega. Tema särab ja sina näid tõepoolest veidi hullu ja ebamõistlikuna. See on tõsine trauma ja parem on ennast sellistest kogemustest säästa.

Mis lootust on meil paarina, kui minu partner on vägivaldne?

Olen sinuga aus ja otsekohene: paremaks see suhe kindlasti ei lähe, halvemaks paraku küll. Ajapikku saab vaimsest vägivallast füüsiline ja kannavatavad nii lapsed kui sinu enda vaimne ja ka füüsiline tervis. Paariteraapiale kindel “EI”! Individuaalteraapiale kindel “JAH”!

Sa pole veel valmis lahkuma, sa ei näe tunneli lõpus valgust, sa armastad veel teda… Igal juhul on hea alustada toetava teraapiaga, et leida üles iseennast või hoida koos veel neid riismeid, mis sinust on alles. Saada tema kõverpeegli kõrvale enda kohta adekvaatset tagasisidet. Hoida kontakti välismaailmaga, mida ta püüab pärssida. Sina vajad toetust, et hoida ennast ja oma vaimset tervist ning teha just neid valikuid ja samme, mida pead õigeks just siis, kui sina oled selleks valmis.